آرایشی - بهداشتی

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوسیون های بدن (یا لوسیون بدن) محصولی سبک و ظریف هستند که جذب سریعی دارند و برای مرطوب سازی پوست بعد از دوش گرفتن ایده آل هستند. آنها برای کسانی که یک ماده آرایشی و بهداشتی کاربردی را ترجیح می دهند ، ایده آل است که جذب آن خیلی طولانی نمی شود. قوام نسبتاً مایع ، لوسیون های بدن را حتی بعد از ورزش و در ماه های تابستان به یک محصول سبک و عالی تبدیل می کند.

 

لوسیون بدن

لوسیون بدن

منظور از لوسیون به طور کلی، کلیه ترکیباتی است که توسط محلول هیدروالکلی یا گلیکولی برای استفاده های عمده آرایشی ایجاد می شود ، اما همانطور که گفته شد لوسیون هایی نیز با خاصیت تسکینی و درمانی وجود دارد که به عنوان مثال برای پاکسازی و تسکین التهاب یا برای درمان درد و زخم در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. .

لوسیون بدن ، صورت و انواع دیگر لوسیون ها

در میان رایج ترین لوسیون ها (حداقل در مورد دسته های لوسیون بدن ، لوسیون صورت و لوسیون مو) آنهایی که بر اساس انواع مختلف عصاره های گیاهی و روغن های اساسی به آنها نسبت داده می شوند ، ، مرطوب کننده ، تقویت کننده ، آنتی اکسیدان ، تصفیه کننده ، ضد باکتری ، خاصیت ضد پیری و غیره می باشند.

 

بنابراین ، به عنوان مثال ، لوسیون های ساخته شده از گل رز یا جلبک دریایی مرطوب کننده ، مغذی ، تصفیه شده و تسکین دهنده پوست صورت هستند.

روغن نارگیل از پوست کل بدن ما مراقبت می کند ، آن را احیا کرده و از آن محافظت می کند

در حالی که آلوئه ورا یک داروی خوب در برابر پوست خشک و تحریک شده است.

آلوئه ورا که همراه با آووکادو ، دانه های کتان ، مریم گلی ، رزماری و روغن بادام ، همچنین از دوستان سلامتی مو هستند زیرا آنها را تقویت می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

از طرف دیگر ، گزنه به لطف خاصیت ضد باکتری در برابر شوره سر بلکه پیاز نیز موثر است. روغن نارگیل مخصوص موهای خشک و کسل کننده است در حالی که آلوئه ورا همچنین در برابر آفتاب سوختگی ، التهاب ، تحریک و نیش آزار دهنده پشه ها و حشرات دیگر که به طور حتم فصل تابستان را همراهی می کنند ، عمل می کند.

 

بنابراین انواع مختلفی از لوسیون های آرایشی (شامل گروه های کلاسیک بدن ، صورت ، لوسیون مو) وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی ها و ویژگی های خاصی هستند: نرم کننده ، شاداب کننده ، پس از اصلاح ، بعد از اصلاح مو ، بعد از آفتاب ، ضد شوره ، ضد ریزش و غیره. در میان رایج ترین نوع لوسیون های دارویی ، لوسیون های پوستی مختلفی وجود دارد ، به عنوان مثال بر پایه اکسید روی و پودر اکسید آهن که در برابر درماتیت تجویز می شوند.

مرجع:

https://www.zzzagros.com/product-category/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88/%d9%84%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%af%d9%86/

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

 

پاک کردن آرایش یکی از مهم ترین ارکان مراقبت روزانه پوست است. خرید آرایش پاک کن نامناسب می تواند به پوستتان صدمه وارد کند و از طرفی انتخاب یک آرایش پاک کن مناسب با جنس پوست می تواند به بهبود کیفیت پوست شما کمک کند. در این مطلب به شما کمک می کنیم که بهترین انتخاب را با توجه به نوع پوستتان داشته باشید.

 

آرایش پاک کن

آرایش پاک کن

از سالسیلیک اسید برای پوست چرب استفاده کنید!

اگر پوست شما چرب بوده یا ترکیبی از چرب و خشک است، آرایش پاک کنی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید وجود داشته باشد. این دو ماده چربی ها و ناخالصی های پوست را به خوبی جذب می کند.

برای پوست های خشک از پاک کننده های خامه ای یا فوم استفاده کنید!

اگر پوست خشکی دارید استفاده از آرایش پاک کن هایی که بافت آن ها بصورت فوم یا کف است می تواند به آرامش بیشتر پوستتان کمک کند. این آرایش پاک کن ها علاوه بر تجزیه مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی ، در آبرسانی و مرطوب کردن پوست نقش مهمی دارند.

از آرایش پاک کن های بدون روغن استفاده کنید!

 

اگر نگران مسدود شدن منافذ پوستتان هستید، از محصولاتی که فاقد روغن هستند استفاده کنید. این نوع آرایش پاک کن ها ملایم تر بوده و برای انواع پوست ها مناسب هستند. اما در نظر داشته باشید که باید چندین بار از این محصولات استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای پوست های حساس از محصولات کرمی و متعادل استفاده کنید!

اگر پوست حساسی دارید از آرایش پاک کننده های کف کننده استفاده نکنید؛ چرا که این محصولات باعث افزایش حساسیت پوست می شوند. در عوض محصولی را انتخاب کنید که بافت کرمی داشته و به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوستتان کمک کند.

پس از استفاده از آرایش پاک کن حتما پوست صورت را آبکشی کنید!

شستن صورت پس از استفاده از پاک کننده ها مواد شیمیایی باقی مانده روی پوست را از بین می برد و پوست شما را سالم نگه می دارد. پس از شستشوی صورت استفاده از یک محصول آبرسان توصیه می شود.

مرجع :

https://medad.io/@navideit/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

 

نور خورشید همیشه خوشایند بوده و برای بدن فواید فراوانی دارد. اما این نور آفتاب حاوی پرتوهایی است که برای پوست مضر است و باعث ایجاد مشکلات پوستی و در نتیجه بروز سرطان می شود.

 

دو نوع اشعه که از خورشید ساطع می شود UVB و UVA هستند. با وجود خطراتی که این دو اشعه برای انسان دارند متاسفانه مردم تفاوت بین این دو را نمی دانند. UVB باعث آفتاب سوختگی و درد و قرمزی ناشی از آن می شود. اما UVA باعث تاثیرات درونی و مشکلاتی مانند سرطان پوست و چین و چروک خواهد شد. این اشعه حتی از شیشه و پنجره نیز عبور کرده و باعث ایجاد خطر می شود. با این اوصاف می توان به فواید استفاده از یک پوشش مناسب و ضد آفتاب را بیش از پیش حس نمود.

کرم ضد آفتاب از مهمترین محصولات مراقبتی است که در طول روز استفاده از آن برای همه افراد توصیه می شود. این کرم باید در 365 روز سال و به صورت منظم استفاده و تجدید شود و مانند استفاده از مسواک نهادینه شده و در مورد آن فرهنگ سازی شود.

یک کرم با کیفیت و متناسب با پوست، با ایجاد یک لایه ی محافظ روی پوست قادر خواهد بود مثل سدی محکم اشعه های خطرناک را دفع کرده و پوست را جوان، شاداب و سرزنده نگه دارد. مهمترین نکته ای که در خرید یک ضد آفتاب مناسب باید در نظر گرفت مقدار SPF یا sun protection factor است که به عنوان بزرگترین فاکتور حفاظتی در برابر خورشید می باشد. وقتی زیر نور آفتاب هستید پوستتان تحت تاثیر هر دو اشعه ی A و Bقرار می گیرد که شدیدا آسیب زا و صدمه زننده هستند. ضدآفتاب ها با میزان SPFمختلف بر چسب گذاری شده اند و میزان حفاظت از پوست را نشان می دهند.

ضد آفتاب

ضد آفتاب

حفاظت کم: SPF کمتر از 15

حفاظت متوسط: SPF 15 تا 29

حفاظت خوب: SPF 30 تا 49

حفاظت عالی: SPFبیشتر از 50

یک ویژگی مهم دیگر در انتخاب ضد آفتاب برچسب broad spectrum یا طیف گسترده است. این عبارت نشان می دهد که محصول شما هم از پوست در مقابل اشعه UVB محافظت می کند و هم UVA .

استفاده منظم و روزانه از کرم ضد آفتاب اصل فواید فراوانی برای پوست به همراه خواهد داشت:

1. حفاظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشیدی

2. جلوگیری از پیری زودرس

3. کاهش خطر ابتلا به سرطان

4. جلوگیری از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های تیره

5. بالا بردن کیفیت و سلامت پوست

نوع پوست هر شخص مشخص می کند که از چه نوع ضد آفتابی باید استفاده نماید تا آسیبی به آن وارد نشود.

پوست چرب

باید از نوع فاقد چربی و سبک استفاده شود (Free oil)

پوست حساس

این افراد باید به اقتضای پوست خود از نوع Hypoallergenic یا ضد حساسیت استفاده نمایند

پوست دارای آکنه

افرادی که دارای جوش و آکنه و منافذ مسدود هستند باید از نوع non comedogenicاستفاده نمایند

پوست تیره

اگر رنگ پوستتان تیره است نباید از محصولی استفاده کنید که مثل کج روی پوستتان بماسد.

نکات مهم در استفاده از کرم ضد آفتاب

1. همیشه محصولی انتخاب کنید که فاقد الکل باشد

2. SPFمحصول انتخابی نباید زیر 15 باشد .

3. 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در محیط خارج از منزل و زیر نور آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

4. فراموش نکنید که حتی در محیط منزل و درون ماشین و هر مکانی که دارای پنجره است، باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

5. بهتر است ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار تمدید شود.

6. علاوه بر صورت، بر روی پوست گردن و دستها نیز استفاده شود.

7. برای کودکان از کرم های مخصوص به خود استفاده نمایید.

مرجع :

https://virgool.io/@sale/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B6%D8%AF-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-spf-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-vc5njkzzmhqf

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

چرا موس مو؟

چرا موس مو؟

موس مو یک محصول بسیار مفید برای حالت دادن به مو است زیرا به خوبی به باعث حالت دهی به موها شده و با چند مرحله ساده به ما امکان می دهد مدل موهای زیبایی برای خود بسازیم.

موس مو ، یک انتخاب مناسب برای حفظ حالت مو بعد از شستشوی طبیعی آنها می باشد ، که بر روی موهای مرطوب ، استفاده می شود ، که به طور معمول انجام می شود. به عنوان مثال ، اگر عادت دارید موهای خود را با برس و سشوار صاف کنید ، استفاده از موس باعث سهولت در کار شده و حالت پذیری موها را ماندگارتر می کند.

 

اگر موهای فر نافرمی دارید ، می توانید از یک فوم انعطاف پذیر برای فرها استفاده کنید ، که باید پس از شستن وارونه روی موهای مرطوب زده و در همان حالت قرار بگیرید سپس موهایتان را خشک کنید . این روش برای کسانی که موهای صاف دارند نیز خوب است و می خواهند اثر موجی بر روی موهایشان بگذارد، یا در تابستان برای خشک کردن مو در هوای آزاد و جلوگیری از استفاده از سشوار بسیار مناسب است.

حتی اگر می خواهید موهایی کلاسیک با ساختاری ثابت داشته باشید یا به یک جلسه ای دعوت هستید که نمی خواهید مدل موهایتان به هیچ وجه عوض شود بهترین راهکار استفاده از موس مو است که بدون سنگینی در سر باعث تثبیت مدل مو هایتان خواهد شد.

برای دیدن انواع موس مو به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://www.zzzagros.com/product-category/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%85%d9%88/%d9%85%d9%88%d8%b3-%d9%85%d9%88/

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

واکس مو

موهای آراسته و مرتب شده یکی از نکاتی است که به جذاب تر شدن چهره آقایان کمک می کند. معمولا اکثر افراد برای حالت دادن موها در مدل دلخواهشان از محصولات مختلفی استفاده می کنند. ژل مو ، اسپری، پودر و واکس مو از این محصولات هستند. واکس مو در مقایسه با سایر محصولات کاربردی تر بوده و به دلیل اینکه ترکیبات آن فاقد الکل است کمتر موها را خشک می کند.

نکته خوب در مورد موم قابلیت انعطاف پذیری آن است: ژل نبودن ، در واقع هیچ قدرت تثبیت کننده ای ندارد و باعث سفتی مو نمی شود ، بنابراین به آنها ظاهری طبیعی اما درخشان و مدل داده می شود.

واکس مو می تواند هم در موهای کوتاه و هم بلند استفاده شود و برای از بین بردن الکتریسیته ساکن مو مناسب است. همچنین برای صاف و یکدست کردن فرها ، برش های پوسته پوسته شده و برای صاف شدن ابروها ، موهای بچه ها ، سبیل ها ، ریش و غیره بسیار عالی است.

برای استفاده بهتر از واکس، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید کمیت آن است! در واقع استفاده بیش از حد باعث ایجاد توده های چربی و چسبناک در موهایتان شود.

انواع واکس مو

واکس موها ترکیبات متنوعی دارند و برای کاربرد های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. بعضی از آن ها بافت پماد مانندی دارند و موها را درخشان تر نشان می دهند که این نوع واکس ها برای موهای خشک مناسب تر هستند. برخی دیگر درجه سختی بیشتری دارند و برای کسانی که موهایشان حالت پذیری کمتری داشته و به سختی فرم می گیرد مناسب است.

انواع جدیدتر این محصولات واکس موهای رنگی هستند که علاوه بر حالت دهی، خاصیت رنگ دهی موقت نیز دارند و با آب قابل شستشو هستند.

نحوه استفاده از واکس مو

بهتر است قبل از اینکه از واکس استفاده کنید، پیراهن یا تیشرت خود را به تن داشته باشید. اگر بعد از حالت دادن موها لباس بپوشید ممکن است حالت موهایتان خراب شده یا لباستان کثیف شود.

مقدار اندکی از واکس را برداشته و بین کف دست هایتان ماساژ دهید. ( در نظر داشته باشید که مقدار زیاد موهای شما را به هم می چسباند و حالت دادن به موها سخت تر می شود.)

با دست ها و نوک انگشتان واکس را روی موها اعمال کرده و آن ها را در حالت دلخواه فیکس کنید. مطمئن شوید که واکس به تمام قسمت های مو رسیده باشد.

برای حالت گرفتن بیشتر موها می توانید قبل از استفاده از واکس موهایتان را با سشوار حالت دهید.

خرید و قیمت واکس مو

برندهای آرایشی زیادی در دنیا در زمینه تولید واکس مو فعالیت دارند که از محبوب ترین آن ها در کشور ما می توان به برندهای تافت، آگیوا، نیوول، رد وان و پاسینوس اشاره کرد. قیمت واکسها نیز با توجه به کیفیت و حجم آن ها متفاوت بوده و معمولا از 20 هزار تومان تا 200 هزار تومان متغیر است. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس در جهت مشتری مداری همواره به دنبال بهترین کیفیتها برای مشتری های خود بوده و رسته واکس مو را از بهترین برندها تکمیل نموده است.

مرجع :

https://www.zzzagros.com/product-category/%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d9%85%d9%88/

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل مو بستگی دارد. هیچ وقت به مقدار زیادی از آن استفاده نکنید تا موهایتان سنگین نشود.

از فاصله حدود 20-30 سانتی متری به موهایتان اسپری کنید.

اسپری مو از چه چیزهایی ساخته شده است؟

ضد رطوبت ساز

اگر موهای شما مستعد وز شدن است ، به دنبال یک اسپری مو باشید که حاوی آمینومتیل پروپانول باشد. این ماده باعث کنترل مو در برابر رطوبت می شود زیرا PH محصول را کنترل می کند.

روغنها

اسپری ها غالباً با این روغن تزریق می شوند تا موها همیشه مغذی باشند و از سایر اجزا بسیار مراقب باشند.

مواد طبیعی

اسپری های طبیعی حاوی مواد شیمیایی مصنوعی کمتری هستند و اغلب از آدامس های گیاهی به عنوان پلیمر استفاده می شود. و همچنین حاوی ویتامین B5 برای موهای سالم و براق است.

صرف این که اسپری های مو اکنون برای محیط زیست بی خطر هستند ، به این معنی نیست که باید لیست مواد تشکیل دهنده را نادیده گرفت.

مشخصات اسپری مو

اسپری مو با نگه داشتن ساقه های مو به شما اجازه می دهد تا به روشی خاص مدل دهید.

رشته های بی نظم مو را با اسپری در دستان خود و سپس استفاده از آن برای صاف کردن موها استفاده کنید.

با استفاده از اسپری مو می توانید به هر شکلی که می خواهید موهایتان حالت بگیرد.

آیا موها چرب می شوند؟ برای بازگرداندن درخشش فقط از کمی اسپری مو استفاده کنید.

اسپری مو یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایش است که توسط خانم ها و آقایان برای حفظ موهای سر خود استفاده می شود.

انواع اسپری مو

اسپری های مختلفی در بازار وجود دارد و هدف همه آنها استفاده برای موها است.

اسپری موی معمولی

این یک اسپری مو است که موهای شما را بدون هیچ ماده اضافی در محل خود نگه می دارد.

منظور از اسپری مو ، آخرین چیزی است که قبل از بیرون رفتن از در روی موهای خود قرار می دهید. آنها به گونه ای طراحی شده اند که سبک شما را ثابت نگه می دارند بنابراین یک اسپری موی معمولی با ضریب نگه داشتن بالا خواهد بود. اسپری های اتمام دهنده انواع مختلفی دارند و می توانند موهای شما را براق یا مات کنند. بسته به آنچه می خواهید.

اسپری درخشان کننده مو

اسپری های براق کننده نوعی از اسپری ها هستند که به مدل موهای شما درخشش می بخشند. برخی از اسپری های براق کننده، تثبیت کننده نیز هستند. در حالی که برخی فقط باعث درخشش مو می شوند.

نحوه تمیز کردن اسپری مو

بعد از استفاده از اسپری ها، بسیار مهم است که شما آن را به درستی پاک کنید. برای انجام این کار ، نکته اصلی این است که شما از یک برس خوب استفاده می کنید که تمام باقی مانده محصول باقی مانده در موهای شما را از بین می برد.

منبع:

اسپری مو

https://www.zzzagros.com/product-category/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%85%d9%88/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c-%d9%85%d9%88

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

در کنار خوابی راحت و آسوده نیاز به حرکت در نوزادان و کودکان امری ضروری است. در نگاه کلی پوشک بچه تنها چند گرم پنبه می باشد اما هزاران راز در این محصول پنهان شده است. پوشک بچه محصولی می باشد که سلامت و کیفیت آن بسیار مهم بوده و نمی توان از هر برندی برای کودک خود استفاده نمایید زیرا ممکن است عامل حساسیت های پوستی خطرناک باشد. این محصول را باید در سایز مناسب برای کودک که رابطه مستقیمی با وزن و سن کودک دارد تهیه نمایید. پوشک باید از جنسی نرم و ضد حساسیت همچنین قدرت جذب بالایی برخوردار باشد تا بتوان آن پوشک را با کیفیت معرفی نمود.

 

 

 

انواع پوشک بچه

دو دسته اصلی پوشک بچه ، پوشک یکبار مصرف و پوشک پارچه ای یا قابل استفادهمجدد وجود دارد. در اینجا به توصیف هر یک خواهیم پرداخت

انواع پوشک های یکبار مصرف

پوشک های یکبار مصرف: پوشک های یکبار مصرف از لایه هایی از مواد مصنوعی (معمولاً پلی اتیلن و / یا پلی پروپیلن ، همان موادی که در بسته بندی های پلاستیکی و کیسه ها وجود دارد و کاملاً ایمن در نظر گرفته می شوند) ساخته می شوند که لایه اصلی پلیمر فوق جاذب ، معمولاً پلی اکریلات سدیم است. ترکیبی غیر سمی که می تواند چندین برابر وزن خود را در مایع جذب کند.

پوشک یکبار مصرف سازگار با محیط زیست: انواع مختلفی از پوشک های یکبار مصرف سازگار با محیط زیست را پیدا خواهید کرد که به گونه ای طراحی شده اند که فاقد کلر ، رایحه ، لاتکس و لوسیون های پایه نفتی هستند. برخی از یکبار مصرف سبز نیز ممکن است قابل تجزیه بیولوژیکی باشد ، یا شامل لایه هایی باشد که از مواد تجزیه پذیر یا تجدیدپذیر ساخته شده اند.

انواع پوشک پارچه ای یا قابل استفاده مجدد

پوشک پارچه ای تاشو: این مستطیل های پارچه ای (ساخته شده از پنبه ، فلانل یا بامبو) شبیه پوشک هایی هستند که مادربزرگ شما برای بچه های کوچک خود استفاده کرده است. پوشک کردن کودک با یکی از این پوشک ها، کمی تمرین و چند مدل پوشک پارچه ای را می طلبد: شما باید پارچه را کاملاً تا کنید تا در زیر کودک قرار بگیرد ، آن را با استفاده گره های محکم یا سنجاق های جداگانه محکم کنید ، سپس آن را با پوشش پوشک ضد آب برای جلوگیری از نشت ببندید.

منبع :

https://virgool.io/@sale/2-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-rwpwkdojvszc

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

ژل مو یک محصول همه کاره است که می توانید با استفاده از آن به موهای خود درخشش و حالت دهید. می توانید از آن برای افزایش حجم موهای فر و جلوگیری از موخوره یا موهای صاف استفاده کنید.

با این حال ، اگر ژل مو را اشتباه انتخاب کنید ، موهای شما شکننده شده ، چرب و بوی بد ، به خصوص الکل خواهد داد.

در زیر تعدادی از معیارها را ذکر کرده ایم که شما را در خرید ژل مو مناسب کمک خواهد کرد.

طول و نوع مو

مو را می توان به چند دسته تقسیم کرد - بعضی از ما موهای نازک داریم ، دیگران موهای ضخیم تر و موارد دیگر. ساختار مو به شما کمک می کند تا مشخص شود کدام یک از ژلهای مو برای شما انتخاب مناسبی هستند. قانون کلی این است که هرچه موها بلندتر باشند ، به همین مقدار ژل بیشتری نیز نیاز است.

اثر رطوبت و تثبیت مو

برای اینکه مدل مو برای مدت طولانی نگه داشته شود ، ژل مو باید به موها شکل داده و سپس آن را در طول روز ثابت نگه دارد. به عنوان مثال می توانید ژل های مو پیدا کنید که سفت نمی شوند اما فقط کمی سبک می شوند.

اگر می خواهید ژل مو بخرید باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که محصولاتی که ظاهری مرطوب دارند معمولاً نسبت به انواع دیگر محصولات از قابلیت نگهداری کمتری برخوردار هستند. اثر رطوبت باعث براق شدن مو می شود ، اما با گذشت زمان اثر آن محو می شود زیرا حتی یک ژل مرطوب در یک نقطه خاص خشک می شود و بنابراین باید مرتباً از آن استفاده شود که منجر به مصرف بیشتر می شود.

عطر

ژل مو ، معمولاً برای آقایان ، اغلب با عطر مخلوط می شود . اگر به دنبال یک ژل مو هستید و آن را معطر نمی خواهید ، بهتر است به آنچه در بسته نوشته شده است توجه کنید تا یک ژل موی بدون عطر پیدا کنید.

منبع:

https://virgool.io/@sale/%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%98%D9%84-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-dkrw8lcafptz

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

پوست صورت همواره در معرض آسیب های محیطی، نورآفتاب، سبک زندگی و افزایش سن دست خوش تغییراتی می شود. با بالاتر رفتن سن، چین و چروک ریز و درشت در صورت نمایان شده و به اصطلاح می توان گفت علائم پیری قابل مشاهده خواهد بود. با از بین رفتن کلاژن، به مرور زمان پوست شل شده و جوانی خود را از دست می دهد. با استفاده از مراقبت کننده های روزانه می توان تا حدودی این مشکل را حل نمود.

 

بسیاری از افراد اقدام به خرید کرم ضد چروک شیمیایی می کنند اما ممکن است عوارضی برای پوست داشته باشند. می توانید با استفاده از کرم  کرم های دست ساز خانگی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد مشکل خود را برطرف نمایید.

دستورالعمل اول:

مواد مورد نیاز:

40 میلی لیتر روغن بادام شیرین

20 میلی لیتر روغن کالاندولا

20 گرم موم آرایشی(موم زنبور عسل)

2/1 قاشق چایخوری روغن کندر

4/1 قاشق چایخوری روغن لیمو

2 قاشق غذا خوری دم کرده ی گل کالاندولا

موم را به روش بن ماری  ذوب کرده و روغن بادام شیرین و کالاندولا را به آن اضافه کنید. با یک قاشق یا همزن هم بزنید و سپس 2 قاشق غذا خوری دم کرده ی گل کالاندولا را نیز به آن اضافه کنید. از روی حرارت قابلمه را بردارید و شروع به هم زدن کنید تا خامه به دمای اتاق برسد. روغن کندر و لیمو را نیز اضافه نموده و خوب هم بزنید. تا جایی ادامه دهید که کرم خنک شده و به شکل خامه درآید. رون ظرفی ریخته و در جای خنک نگه داری نمایید.

دستورالعمل دوم:

مواد مورد نیاز:

15 گرم روغن آووکادو

10 گرم روغن آرگان

15 گرم امولسیون کننده

300 گرم آب جوش

60 گرم دم کرده گل کالاندولا

1 گرم نگهدارنده (اختیاری)

15 قطره روغن ضروری کندر

10 قطره روغن ضروری لیمو

1 شیشه آرایشی

همه ی روغن ها و موم را درون یک ظرف ضد گرما ریخته و دم کرده ی کالاندولا را نیز درون ظرف دیگری بریزید و هر دو ظرف را داخل قابلمه ی آب جوش قرار دهید تا روغن ها ذوب شوند و به جوش بیایند. بعد از خنک شدن با آب ترکیب کرده و با همزن کوچک و با دور آهسته هم بزنید. بعد از غلیظ شدن، ماده نگهدارنده را اضافه کنید. پس از اینکه کرم به دمای اتاق رسید روغن های لیمو و کندر را اضافه نموده و خوب هم بزنید. کرم خامه ای شکل را درون ظرف شیشه ای ریخته و در جای خنک و تاریک نگه داری نمایید.

دستورالعمل سوم:

مواد لازم:

7 گرم روغن هسته زردآلو

7 گرم روغن گندم

5 گرم شی باتر

6گرم موم امولسیون کننده

40 گرم آب شکوفه نارنج

30 گرم آب مقطر

2 گرم عسل

2 گرم ویتامین E

1 گرم نگهدارنده (اختیاری)

12 قطره روغن اسانس پرتقال شیرین

6 قطره روغن اسانس لیمو

3 قطره روغن کندر

 روغن های پایه ، شی باتر و موم را (به جز ویتامین E) در یکی از ظروف ضد گرما بریزید. سپس آب وموم را نیز درون دومین ظرف ضد حرارت بریزید. هر دو روغن را درون یک قابلمه که آب ریخته اید قرار دهید. هنگامی که روغن ها ذوب شدند و هر دو گرم شدند ، آنها را از روی حرارت بردارید و آب را با روغن ها ترکیب کنید. اکنون به طور مداوم با یک قاشق یا هم زن دستی هم بزنید. بعد از اینکه کرم غلیظ شد ماده نگهدارنده را اضافه نمایید و سپس روغنهای اساسی و ویتامین E را نیز بیافزایید. بار دیگر مواد را کامل هم بزنید تا به شکل خامه  دربیاید. مخلوط را درون ظرف شیشه ای مخصوص ریخته و در مکان خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

چند نکته در مورد کرم های دست ساز:

سعی کنید کرم را درون ظرف مخصوص آرایش نگهداری کنید. ظرفی که بدون دخالت دست محصول از آن خارج شود تا باکتریایی نشود.

اگر از نگهدارنده استفاده نمی کنید، کرم را درون یخچال نگهداری نمایید. استفاده از نگهدارنده باعث حفظ محصول تا 4 ماه می شود.

نحوه ی استفاده از کرم ضد چروک :

قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را کاملا شستشه و تمیز کنید.  سپس کرم را از فک تا گونه ها، اطراف چشم و پیشانی بمالید و ماساژ دهید.

منبع :  کرم ضد چروک

  • mehrsa
  • ۰
  • ۰

بی بی کرم

بی بی کرم دور چشم مناسب پوست چرب حلقه های تیره اطراف چشم و پف زیر چشم ها را به طور موثر پوشش می دهد. محتویات آنها حاوی رنگدانه های معدنی رنگی یکدست و یکنواخت در پوست اطراف چشم ها به وجود می آورد و زیبایی چشم ها را چند برابر می کند. این محصول برای استفاده پوست های مختلط و چرب بهترین گزینه می باشد.

بی-بی-کرم.jpg

بی بی کرم دور چشم گارنیر رنگ متوسط 40 میل

یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در روتین مراقبت از چشم ها، ایجاد خطوط نازک و چین و چروک در پوست اطراف چشم ها می باشد. نداشتن خواب کافی، کار و خستگی زیاد، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، اشعه های مضر آن و کم نوشیدن آب نتیجه زندگی پرمشغله امروزی می باشد. این عوامل سبب افزایش چروک پوست اطراف چشم ها یا حتی پف و تیره به نظر رسیدن آن می شود. بهترین راه حل خرید بی بی کرم مناسب و با کیفیت است. 

طبیعتا این مشکلات پوستی برای هیچکس خوشایند نیست و ظاهری خسته و کدر در صورت به وجود می آورد. بی بی کرم یکی از محبوب ترین محصولات آرایشی می باشد که به راحتی تیرگی ها و نقص های ظاهری پوست اطراف چشم ها را کاور می کند. بی بی کرم دور چشم گارنیر با فرمول منحصر به فرد، پوست را تا 24 ساعت مرطوب نگه می دارد. همچنین آثار خستگی، خطوط نازک و چین و چروک ها را پنهان می کند.

GARNIER کاوری خوب، ماندگار و سبک در چشم ها به ارمغان می آورد!

این محصول با ساختار ملایم و سبک بر روی پوست سنگینی نمی کند. از برق انداختن پوست جلوگیری می کند و ظاهری مات به ارمغان می آورد. محتویات حاوی ویتامین C آن که سرشار از آنتی اکسیدان است ظاهری درخشان و زنده به پوست هدیه می دهد. با SPF 20 از پوست ظریف چشم ها در مقابل آسیب پرتوهای مضر محافظت می کند. این کرم در رنگ متوسط با حجم 40 میل عرضه بازار شده است.

نحوه مصرف بی بی کرم دور چشم مناسب پوست چرب :

کرم را با حرکات دایره ای به پوست اطراف چشم بمالید. برای ایجاد کاور بیشتر میتوانید یک لایه دیگر نیز بزنید.

منبع : بی بی کرم

  • mehrsa